Kan’ın ayrılışı, şirketin CEO’su Kyle Vogt’un 10 yıllık görev süresinin ardından X’te istifasını açıklamasından sadece bir gün sonra gerçekleşti. Kan’ın Slack nedeniyle istifasını açıkladığı söyleniyor ancak ayrılış gerekçesi şirket tarafından netlik kazanmadı.
Şirketin yönetici değişikliği, geçen ay Cruise robotaksinin San Francisco’da bir yayaya çarpıp onu aracın altına sıkıştırmasıyla başlayan bir halkla ilişkiler kabusunun ardından geldi. Ana şirket GM hala kazayla ilgili bir güvenlik araştırması yürütüyor ve Cruise’daki hem otonom hem de manuel araç operasyonları askıya alınmış durumda. Kazadan bu yana şirketin kamuoyundaki imajı sarsıldı ve yaklaşık 950 robotaksi GM tarafından geri çağrılmak zorunda kaldı. California DMV kısa bir süre sonra Cruises’ın sürücüsüz izinlerini askıya aldı ve bu karar yürürlükte kaldı.
Cruise’da işler bir türlü düzelmiyor! Deprem üstüne deprem
Yakın zamanda attığı bir tweette Cruise, şirketin “halkın güvenini yeniden inşa etmek” için adımlar atmaya odaklandığını söylemişti. Özellikle The Intercept’in, şirketin kendi kendine giden arabalarının çocukları ve yollardaki büyük çukurları tanımakta zorluk çektiğini bildiğini ortaya çıkarmasından sonra, şirket için işler yolunda gitmedi. Ayrıca eski CEO, bir notta şirketin açıklanmayan sayıda çalışanı ve personeli işten çıkarmak zorunda kalacağını söyledi.
Cruise, henüz CEO’su veya baş ürün sorumlusunun yerini alacak kişiler bulma konusunda herhangi bir açıklama yapmadı. New York Times, General Motors’un “yeni bir genel müdür atamak yerine” şirket yönetim kuruluna iki yeni üye atadığını ve Cruise’un mühendislikten sorumlu başkan yardımcısı Mo Elshenawy’nin Başkanlık görevini üstleneceğini bildirdi.