Hyundai Motor, Kore’deki dev otomotiv şirketi, Hyundai, Kia ve Genesis markalarını bünyesinde bulunduran bir kuruluştur. Şirket, son üçüncü çeyrek finansal sonuçlarıyla göz kamaştırıyor. Aynı döneme göre bir önceki yılın aynı dönemine göre %146’lık bir artışla rekor seviye olan 2.8 milyar dolarlık bir işletme karına ulaştı. Bununla da kalmayıp, net karını 2.4 milyar dolara çiftledi.
Bu çeyrekte yalnızca yaklaşık 169.000 adet elektrikli araç sattıklarını belirten şirket, bu rakamın geçen yıla göre %33’lük bir artışa işaret ettiğini söylüyor. Bu, Hyundai’nin yeşil enerjiye olan taahhüdünü yansıtan hem hibrit hem de tamamen elektrikli araçları içeriyor.
Hyundai Motors’un net karı dudak uçuklattı
Ancak bu başarının ardında durmayı düşünmüyorlar. Hyundai, bu on yılın sonuna kadar tam 31 adet elektrikli araç modeli sunmayı hedefliyor. Ve bu sadece hayal kurmak değil. Şirket, Hyundai Ioniq 7 ve Kia EV9 gibi öncü modelleri piyasaya sürmeyi planlıyor ve bu vizyonu 2030 yılına kadar toplam 18.2 milyar dolarlık bir yatırımla destekliyor.
Buna karşın, otomotiv devleri Ford ve General Motors, elektrikli araç hedeflerini gözden geçirmek zorunda kaldı. Daha yavaş bir EV kabul oranı, artan operasyonel maliyetler ve belirsiz bir ekonomik manzara nedeniyle EV üretim hedeflerini ya ertelediler ya da küçülttüler.
Ancak Hyundai bu zorluklardan etkilenmiyor. Şirketin Başkan Yardımcısı Seo Gang Hyun, elektrikli araç satışlarındaki uzun vadeli büyümeye olan güvenini dile getirdi ve elektrikli araç yolculuklarına hız kesmeden devam edeceklerini belirtti.